29 november, 2009

Hommage à tu


Jag har en vän som är så fin. Hon skriver otroliga berättelser, och ibland berättar hon en historia samtidigt som vi njuter av något hon lagat. 

Maten hon lagar är fin. Enkel och fantasifull. I torsdags lagade hon fågelmat. Frön och saker man hittar i jorden. 

Till efterrätt bjöd hon på en saga komponerad Apelsin carpaccio, med granatäpple spritt över som röda stenar.  

I kväll testade jag det hemma. Jag adderade en grape, och hade jag haft Limoncello hemma så hade jag tagit ett litet glas av det.


1 apelsin, skalad

1 röd grape, skalad

1/2 granatäpple


1. Skiva apelsin och grape så tunnt du kan. Lägg upp på ett fat.

2. Dela granatäpplet och strö över kärnorna över fatet. Servera genast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen