14 januari, 2014

Linas Indiska fiskpaket, på mitt vis

...eller hur man får en vardag att smaka som en lördag. Taglinen på Lotta Lundgrens bok "Om jag var din hemmafru" passar riktigt bra här. Riktig lördagsfest, en helt vanlig veckodag.

4 pers
ca 30 min

Fiskpaket
4 portionsbitar torskfilé
turkisk yoghurt
1/2 blomkålshuvud
1/2 purjolök
1 tsk garam masala
1/2 tsk spiskummin
1/2 tsk curry
1 tsk honung
1 tsk salt
2 krm svartpeppar

bakplåtspapper + snöre

Tillbehör
1 citron i klyftor
Ris
machésallad

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Tillbehör Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen. 
3. Fiskpaket Skölj och strimla purjon och dela blomkålen i mindre buketter. Koka upp en kastrull med vatten och förväll grönsakerna tills en aning mjuka, ca 5 min. Häll av vattnet.
4. Blanda yoghurten med kryddorna och honungen. 
5. Lägg varje fiskfilé på en rejäl bit bakplåtspapper. Fördela grönsaker och yoghurt lika mellan fiskarna och vik ihop till ett paket. Knyt ett snöre runt så att det håller sig. 
6. Grädda i ugnen i ca 20 min. Dubbelkolla att fisken är klar innan du lägger upp på tallriken. Servera med ris, citronklyftor och grönsallad.

Receptet kommer från "Linas matkasse"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen